woensdag 22 januari 2014

Roadkill (mat for kråken) - Henning Kvitnes


Jeg er øst for Karlstad, vest for Stockholm
Og løktene leter etter veien hjem
Og radion synger om sekstisju-sekstisju
Det er vel så gammal jeg blir før jeg har vett på å snu
Det er sinnsykt her ute og månen er full
Det er lite glamour, men mye tøys og tull
Og du må være som en trollmann
Og selv da blir det tøfft
Å ikke ende som mat for kråker i ei grøft
Har spelt kjerker i Waco og barer på Grønland
Har spelt merkelige kafeer nede i Amsterdam
Har reist under nordlys og midnattsol
Har spelt steder så små at døm fikk plass under en stol
Det er sinnsykt …
Har blitt jula og banka, kalt fattigmanns Bruce
Men jeg så Lucinda Williams i Baton Rouge
Ankra for natta i mang ei merkelig havn
Før jeg har fått fylt opp tanken med lengsel og savn
For det er sinnsykt …

(Tekst og musikk: Henning Kvitnes)

Geen opmerkingen: